بـــــــه وبـــــــــــــــــــــــلاگ هـــــــــــــــــــواداران 11 ســـــــــــــــــــــــرخ آســـــــــــــــــــــــــیـــــــــــــــــــــــا خـــــــــــــــــــوش آمـــــــــــــــــــدیـــــــــــــــــــــــــد پرسپوليس تيم آمارهاي عجيب و غريب!
وبلاگ هواداران(پرسپولیس)

185 هزار تماشاگر در آزادی

امسال پرسپوليس بدشانس بوده كه دو بازي خانگي‌اش مقابل تيم‌هاي شهرستاني را بدون حضور تماشاگرانش برگزار كرده است. اين دو بازي مقابل فجرسپاسي در هفته دوم و آلومينيوم هرمزگان در هفته دهم برگزار شد كه در يكي پرسپوليس 3-2 باخت و در ديگري يك – صفر برنده شد.سرخ‌ها امسال نخستين بار تماشاگرانشان را در ورزشگاه آزادي و يك بازي ظاهرا خارج از خانه مقابل گهر ديدند كه 60 هزار تماشاگر به ورزشگاه آمده بودند. در ديدار صبا هم اين تعداد تماشاگر تكرار شد اما در دربي 67 تعداد گل هواداران 75 هزار نفر بود كه نيمي از آنها پرسپوليسي بودند. در ديدار مقابل نفت تهران و سايپا هم در خوشبينانه‌ترين حالت 15 هزار نفر پرسپوليسي در ورزشگاه حضور داشتند كه اين بازي آخر مقابل سايپا هم يك ديدار خارج از خانه به حساب مي‌آمد.


17 كارت زرد براي 13 بازيكن

بازيكنان پرسپوليس تاكنون هيچ مسابقه‌اي را به‌خاطر محروميت ناشي از دريافت سه كارت زرد از دست نداده‌اند اما مهرداد پولادي به‌خاطر دريافت كارت قرمز در دقيقه 78 بازي با صبا مسابقه خارج از خانه مقابل داماش را از دست داد.
با اين حال در بين بازيكنان پرسپوليس در حال حاضر چهار بازيكن به نام‌هاي علي كريمي، جواد كاظميان، محسن بنگر و سيدجلال حسيني 2 اخطاره‌اند و با دريافت يك كارت زرد ديگر محروم خواهند شد.
نوروزي، قاضي، پولادي، زايد، معدنچي، نورمحمدي، نوري، انصاري‌فرد و رضايي هم هر كداميك كارت زرد مقابل نام خود مي‌بينند.


990 دقيقــه فقــط سيد جلال

از ميان بازيكنان پرسپوليس تنها سيدجلال حسيني در تمام 11 بازي فيكس بوده و حتي يك دقيقه را هم از دست نداده است تا 990 دقيقه در ميدان باشد. بعد از او حسين ماهيني كه يك بار مصدوم شد و 5 دقيقه پاياني بازي با نفت را از دست داد و يك تعويض عجيب در بين دو نيمه بازي سپاهان داشت آمار 940 دقيقه‌اي را بر جا گذاشته است. محسن بنگر هم كه در بازي با داماش به ليست 18 نفره نرسيد در بقيه مسابقات تمام و كمال در ميدان بوده و 900 دقيقه بازي كرده است. بعد از اينها نيلسون كه از هفته چهارم فيكس شد با 8 بازي 90 دقيقه‌اي نفر چهارم است. رضا نورمحمدي هم كه از دربي به تركيب اصلي رسيد 7 بازي 90 دقيقه‌اي متوالي در كارنامه دارد. بدون شك اگر پولادي در ديدار با صباي قم اخراج نشده بود و بعد در اردوي تيم ملي دچار آسيب‌ديدگي نمي‌شد مثل ديگر مدافعان و اعضاي خط دفاعي پرسپوليس آماري مشابه با ساير نفرات اين خط بر جاي مي‌گذاشت. با اين حال پولادي هم 6 بازي كامل 90 دقيقه‌اي و يك ديدار 78 دقيقه‌اي در كارنامه دارد كه مجموعا 618 دقيقه مي‌شود.جالب اينكه ميزان دقايق بازي ساير نفرات تيم كه در خط هافبك و حمله بازي مي‌كنند به 600 نمي‌رسد و فشنگچي هم كه قبل از مصدوميتش 502 دقيقه در تركيب تيم بازي كرده بود به عنوان مدافع چپ به ميدان مي‌رفت.



998دقيقه بازي سه‌گل!

محمد قاضي و كريم انصاري‌فرد به عنوان دو مهاجم ملي‌پوش به پرسپوليس پيوستند. در اين ميان كريم عنوان آقاي گلي را هم يدك مي‌كشيد و با حضور او هواداران اميدوار شده بودند كه امسال در گلزني مشكلي نخواهند داشت اما بحران تيم روي عملكرد انصاري‌فرد هم تاثيرگذاشت و او نيز مثل اغلب ستاره‌هاي پرسپوليس كاري از پيش نبرد تا جايي كه تبديل به مهاجمي نيمكت‌نشين شود. همه مي‌گويند انصاري‌فرد فشار مضاعفي روي شانه‌هاي خود احساس مي‌كند و به همين خاطر نمي‌تواند گل بزند اما سوال مهم اينجاست كه چرا قاضي كاري نمي‌كند؟ درست است كه قاضي يك گل بيشتر از كريم زده اما او نيز بعضا به اندازه كافي با شوت‌هاي بي‌موقع و خودخواهي‌هاي زيادي‌اش روي مخ هوادار رژه مي‌رود و تا اينجا نيمي از آنچه در ذوب‌آهن و تيم ملي نشان داده، نبوده است. محمد قاضي در 507 دقيقه بازي دو گل زده و كريم انصاري‌فرد در 491 دقيقه بازي يك گل؛ آماري كه تكان‌دهنده و خنده‌دار به نظر مي‌رسد به خصوص وقتي بدانيم هر دو نفر همچنان به تيم ملي دعوت و جزو شاخص‌ترين مهاجمان ليگ شناخته مي‌شوند. به نظر شما خنده‌دار نيست؟

128دقيقــــه سهم جوان‌ها؟

اول فصل سياست باشگاه پرسپوليس اين بود كه در كنار جذب ستاره‌هاي شاخص و گرانقيمت ليگ بازيكنان جوان و آينده‌داري را به خدمت درآورد كه بيشتر آنها سابقه ملي داشته باشند. به همين خاطر بعد از جذب محمدحسين كنعاني و سعيد قدمي در نيم فصل دوم فصل گذشته توسط مديريت جديد، بازيكناني مثل افشين اسماعيل‌زاده، محمدرضا خانزاده و فرشاد احمدزاده كه در تيم‌هاي جوانان و زير 22 سال عضويت داشتند به خدمت پرسپوليس درآمدند. همچنين نفراتي مثل مسعود داستاني و روح‌ا... سيف‌اللهي هم از فصل قبل در تيم حضور داشتند و با اضافه شدن امير عابدزاده اكيپ جوان‌ها كامل شد. مانوئل در بازي‌هاي تداركاتي نشان داد به جوان‌ها اعتقاد ويژه‌اي دارد و پيش‌بيني مي‌شد در روزهايي كه ستاره‌ها به شدت خرابكاري كرده‌اند فرصتي به اين جوان‌ها داده شود اما تنها در هفته اول و پنجم و ديدار با نفت آبادان و داماش، مانوئل به اسماعيل‌زاده و سيف‌اللهي جوان اعتماد كرد و آنها را در تركيب اصلي گذاشت. تا به حال 78 دقيقه سيف‌اللهي، 45 دقيقه اسماعيل‌زاده و 5 دقيقه خانزاده در تركيب تيم قرار گرفته‌اند و سهم اين جوان‌هاي شاخص و نفرات ‌آماده‌اي مثل سعيد قدمي نهايتا نيمكت‌نشيني بوده است و بس.


727 دقيقه بازي در پست غيرتخصصي

ژوزه خودش بارها در مصاحبه‌هايش تأكيد كرده هدايت تيمي را قبول كرده كه 14 بازيكنش جديد هستند و اين مسأله كارش را سخت كرده بود. در اين ميان پيرمرد پرتغالي به خاطر عدم شناخت از اين بازيكنان تغييراتي در پست اصلي بازيكنان به وجود آورد تا شرايط براي تيم و خود اين بازيكنان دشوار شود. ژوزه، اميرحسين فشنگچي را در 5 بازي متوالي به عنوان مدافع چپ به زمين فرستاد در حالي كه اين بازيكن تنها يك بار در زمان سرمربيگري قطبي در تيم ملي به عنوان مدافع چپ به ميدان رفت كه عملكرد ضعيفي داشت. وي قبل از آن در ليگ هفتم و در زمان سرمربيگري كوتاه گل‌محمدي بر صبا مدافع چپ بود. فشنگچي در بازي ششم 51 دقيقه و بازي هفتم 11 دقيقه باز هم مدافع چپ بود اما مصدوم شد. حميدرضا علي عسگري كه طي دو فصل گذشته بارها قرباني تغيير پست شده و بالاجبار در دفاع راست و چپ به ميدان رفته بود در بازي با صبا و سپاهان دو تايم 45 دقيقه‌اي به عنوان هافبك مياني در ميدان بود كه اين دومي در شرايط خاص و به اجبار اتفاق افتاد چرا كه او در ابتداي نيمه دوم جاي ماهيني در دفاع راست را گرفته بود كه خود همين هم بازي در پست غيرتخصصي به حساب مي‌آيد. رضا نورمحمدي هم يك نيمه در دربي به عنوان مدافع چپ خط دفاع 4 نفره به ميدان رفت اما سرآمد اين نفرات مهدي مهدوي‌كيا بود كه بعد از 45 دقيقه بازي مقابل صبا به عنوان هافبك نفوذي يك خط عقب‌تر رفت و براي نخستين بار در عمرش هافبك دفاعي شد. كيا 4 بازي كامل 90 دقيقه‌اي، يك بازي 64 دقيقه‌اي و يك مسابقه را 78 دقيقه به عنوان هافبك دفاعي در ميدان بوده و بعيد است باز هم در پست اصلي خود، گوش راست بازي كند. مهرداد پولادي هم كه بيشتر به عنوان گوش چپ به ميدان رفته 90 دقيقه مقابل استقلال به عنوان هافبك دفاعي بازي كرد.

6 مهاجم نامدار و تنها 6 گل!

خط حمله پرسپوليس روزگاري لرزه بر اندام رقبا مي‌انداخت و در همان 15 دقيقه ابتدايي كار حريفان را مي‌ساخت. حسين كلاني، همايون بهزادي، ناصر محمدخاني، فرشاد پيوس، علي دايي و ... همه مهاجمان نامدار و ملي‌پوشي بوده‌اند كه در كنار نام‌هاي درخشاني مثل محمود خوردبين، صفر ايرانپاك، كريم باوي، ادموند بزيك، جمشيد شاه‌محمدي، محسن خليلي و ... همواره خط حمله پرسپوليس را تبديل به نقطه قوت اين تيم مي‌كردند.
امسال و در ابتداي فصل هم تصور مي‌شد با حفظ كاظميان، رضايي، نوروزي و زايد و البته جذب كريم انصاري‌فرد و محمد قاضي اين خط حمله رويايي باشد اما 11 هفته گذشته و پرسپوليس تنها 6 گل زده كه تنها 4 گل سهم مهاجمان بوده است. قاضي 2 گل، انصاري‌فرد و كاظميان هر كدام يك گل به ثمر رسانده‌اند تا پرسپوليس عنوان ضعيف‌ترين خط حمله ليگ را از آن خود كرده باشد. چه كسي تصور مي‌كرد بعد از 11 هفته اين مهاجمان تنها 4 گل بزنند و خط حمله سرخ‌ها ضعيف‌ترين باشد؟


6 گل خورده در 15 دقيقه پاياني


پرسپوليس امسال حداقل در هفته‌هاي ابتدايي هم زياد گل مي‌خورد هم گل‌هاي بدي. هرچند خط دفاع سرخ‌ها به كمك نيلسون جونيور طي 270 دقيقه اخير دروازه‌اش را بسته نگه داشته اما در طول 8 بازي ابتدايي 10 گل دريافت كرده كه آمار مربوط به دقايق دريافت اين گل‌ها جالب است.
شايد تنها آمار مثبت مربوط به پرسپوليس اين فصل جايي است كه بدانيم اين تيم تاكنون در نيمه اول هيچ مسابقه‌اي گل نخورده است. پرسپوليس تاكنون در 15 دقيقه ابتدايي نيمه دوم 2 گل و در 15 دقيقه دوم نيمه دوم هم 2 گل دريافت كرده است اما عجيب است كه بيشترين آمار گل‌هاي خورده اين تيم مربوط به دقيقه 75 تا 90 است كه 6 گل دريافت كرده و اين شائبه را قدرت مي‌بخشد كه آيا تيم به لحاظ بدني مشكل دارد يا از نظر ذهني و رواني به هم ريخته است؟ در مورد گل‌هاي زده هم يك آمار جالب وجود دارد و آن اينكه سرخ‌ها 3 گل در سه دقيقه ابتدايي زده‌اند و 3 گل در 30 دقيقه پاياني .


429 دقيقه، حضور نقی زاده در اولین سال!

ميثم نقي‌زاده هافبك تدافعي گمنام اهل مرند ماشين‌سازي تبريز خيلي سريع بازيكن پرسپوليس شد و سريع‌تر از پروسه پيوستنش به پرسپوليس به تركيب اصلي رسيد. نقي‌زاده در اوج گمنامي پيراهن شماره 18 پرسپوليس را پوشيد بدون آنكه كسي چهره‌اش را بشناسد يا قبلا نمايشي از او ديده باشد. چشم ژوزه خيلي زود نقي‌زاده را گرفت و در روزهايي كه آقازماني مورد نفرت سكوها قرار گرفته و كي‌وون جون و سوسا مصدوم شده بودند اين بازيكن در تركيب اصلي تيمش به ميدان رفت. نقي‌زاده بعد از دربي 76 هافبك دفاعي فيكس پرسپوليس شد و بعد از 79 دقيقه بازي مقابل فولاد در بقيه مسابقات در تركيب اصلي به ميدان رفت. البته نقي‌زاده در دقيقه 80 بازي با سپاهان هم به خاطر غش كردن و سرگيجه از زمين مسابقه بيرون رفت اما تا حالا 429 دقيقه در ميدان حاضر بوده است!


7 مصدوميت طولاني در 11 هفته


همواره مصدوميت‌هاي طولاني و دردسرساز يكي از مهمترين معضلات تيم‌هايي است كه انتظار از آنها بالا است، به خصوص اگر اين مصدوميت‌ها در مقطع ابتداي فصل گريبانگير تيم شود. امسال پرسپوليس بدون بازيكن مصدوم فصل را شروع كرد اما به يكباره مصدوميت‌هاي پي در پي گريبان بازيكنان تيم را گرفت تا جايي كه مسوولان تيم براي رفع بلا متوسل به ذبح قرباني در محل تمرين شدند. حميدرضا علي‌عسگري كه به خاطر مصدوميت و اخراج از سوي ژوزه 4 بازي را از دست داده بود بعد از حضور 45 دقيقه‌اي مقابل سپاهان دوباره مصدوم شد و دو بازي اخير تيم را از دست داده است.مهرداد پولادي كه در اردوي تيم ملي مصدوم شده بود هم بعد از ديدار هفته هفتم مقابل فولاد سه مسابقه متوالي تيم را از دست داد و از بازي سايپا به تركيب برگشت.شديدترين مصدوميت اما متعلق به روبرتو سوسا برزيلي بود كه بعد از دو حضور 90 دقيقه‌اي مقابل نفت آبادان و فجر سپاسي، در دقيقه 33 بازي با گهر مصدوم شد تا اين آسيب‌ديدگي طولاني منجر به فسخ قرارداد با او شود.اميرحسين فشنگچي هم در دقيقه 11 بازي هفتم تيمش مقابل فولاد مصدوم شد و چهار بازي اخير تيمش را از دست داده است.غلامرضا رضايي ديگر بازيكن مصدوم پرسپوليس بعد از حضور نصف و نيمه در تركيب بعد از بازي با فولاد مصدوم شد و در 4 بازي گذشته به ليست 18 نفره هم نرسيد.در اين ميان مصدوميت‌هاي جزيي‌تري نصيب نفراتي مثل آقازماني و قاضي هم شد و هر كدام را يكي دو بازي از شرايط مسابقه خارج كرد كه البته اين موضوع در مورد آقازماني شديدتر بود.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


با سلام این وبلاگ جهت آشنایی بیشترشما با مهره ی سرخ آسیا حسین بادامکی و عشق تعصب من و تمام طرفداران به این بازیکن ایجاد شده است امیدوارم لذت ببرید نظرفراموش نشود با تشکرمدیر وبلاگ:محمدامین باقری
موضوعات

آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هواداران11سرخ آسیا و آدرس 11sorkheasia.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

نويسندگان



ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 165
تعداد آنلاین : 1





Top Blog
مسابقه وبلاگ برتر ماه

جاوا اسكریپت

نام شما :
ايميل شما :
نام دوست شما:
ايميل دوست شما:

Powered by 20Tools


Pichak go Up
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد لوگوهای سه گوشه
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزسایت خدماتی بیست تولز
ابزار وبلاگ نویسی
قالب وبلاگ و ابزار

سیستم خبرخوان - RSS Reader