بـــــــه وبـــــــــــــــــــــــلاگ هـــــــــــــــــــواداران 11 ســـــــــــــــــــــــرخ آســـــــــــــــــــــــــیـــــــــــــــــــــــا خـــــــــــــــــــوش آمـــــــــــــــــــدیـــــــــــــــــــــــــد مهدوی‌کیا: به قصد گل ضربه نزدم/ نه با نیمکت‌نشینی ناامید می‌شوم، نه با زدن یک گل، اشباع/ تصمیمم قطعی
وبلاگ هواداران(پرسپولیس)

*مقابل مس كرمان باخت بدی داشتید؟
امتیاز این برد می‌توانست به ما كمك كند ولی از موقعیت‌هایمان استفاده نكردیم. ضربه زیبای حریف هم كه استثنایی بود و باعث باخت ما شد.


*به نظر می‌رسید پرسپولیس آشفته بود؟
ما تحت فشار بودیم. باید نتیجه می‌گرفتیم. گل زودهنگامی كه آن‌ها زدند كار ما را سخت كرد. فیلم بازی را نگاه كنید. یك توپ آوردند، همان توپ گل شد. موقعیت‌های ما را هم ببینید. در شش قدم موقعیت داشتیم اما گل نزدیم.


*به نظرت پرسپولیس مستحق باخت نبود؟
بازی حداقل باید مساوی می‌شد. ما موقعیت‌های خوبی را نزدیم. مثل بازی قبلی نبودیم. این بازی برای ما مهم بود چون اگر می‌بردیم شرایط ما در جدول بهتر می‌شد. بعدش سه تا بازی خانگی پشت سر هم داشتیم و می‌توانستیم خودمان را به شرایط بهتری برسانیم اما حالا باخته‌ایم.


*گلی كه زدی چطور بود؟
ما روی كاشته‌ها زیاد كار می‌كنیم در تمرینات. در فوتبال روزدنیا هم تیم‌ها از روی ضربات ایستگاهی به گل می‌رسند. همه تیم‌ها این طوری هستند. ما هم روی این موضوع كار كرده‌ایم. خوشبختانه به گل رسیده‌ایم در ضربات ایستگاهی.


*آن توپ را به قصد گل زدی؟
ما روی كاشته‌ها تمرین می‌كنیم كه ضرباتی كه می‌زنیم طوری باشد كه یا بازیكنان خودمان روی آن اثر بگذارند و توپ را گل كنند، یا این‌كه اگر اثر نگذاشتند، توپ برود سمت دروازه. در آن صحنه گلر حریف جلو آمده بود. من ضربه را برای این ارسال كردم كه بازیكنانمان اثر بگذارند. ولی بازیكنان ما اثر نگذاشتند. دروازه‌بان هم دید كافی نداشت و توپ رفت توی گل.


*پس تایید می‌كنی توپ را سانتر كردی و به قصد گل نزدی؟
باید صادق باشد آدم. ازآنجا كسی نمی‌تواند گل بزند. من فرستادم كه بازیكنانمان اثر بگذارند و اگر نگذاشتند شانس گل شدن داشته باشد. با توجه به این‌كه بازیكنان ما پرتعداد بودند و دوروازه‌بان دید كافی نداشت، توپ گل شد. بازی قبلی هم كه ضربه ایستگاهی زدم تقریبا به همین شكل توپ را فرستادم. حتی كرنرها را هم همین‌طور كار می‌كنیم. ولی یك وقت هست كه از كنار توپ را روی شش قدم می‌فرستی كه آن توپ به سمت دروازه نمی‌رود و اگر كسی آن را قطع نكند بیرون می‌رود. ولی این كاری كه ما می‌كنیم هم یك مدل ضربه ایستگاهی است كه باید زد. من به قصد گل نزدم اما طوری زدم كه شانس گل شدن داشته باشد.


*شما الان موثرترین بازیكن پرسپولیس هستید. در مورد درخشش خودتان صحبت می‌كنید؟
درخشش یعنی چی؟ الان ما دو بر یك باختیم. وقتی می‌بازی این‌كه چه كسی گل زده مهم نیست. این مسئله ناراحتمان كرده كه باختیم. ناراحت و عصبانی هستیم. باید به خودمان بیاییم. این نتایج آخر فصل برای ما مشكل درست می‌كند.


*گذشته از نتیجه، الان شما موثرترین بازیكن پرسپولیس هستید. این اتفاقی است كه همه به آن توجه می‌كنند.
اول فصل یكی دو بازی در لیست 18 نفره نبودم. برخی گفتند كه مهدوی‌كیا باید خداحافظی می‌كرد. چنین صحبت‌هایی مطرح می‌شد. می‌گفتند نباید قرارداد مهدوی‌كیا تمدید می‌شد. من همان موقع گفتم فوتبالم را با یك فصل خوب تمام می‌كنم و می‌روم. در هامبورگ هم همین اتفاق افتاد. كه البته سكونشین شدم و مسائل قرارداد سنگینی كه داشتم وجود داشت. ولی من با تمرین و صبوری حل كردم این موضوع را. تمرین را بیشتر كردم. الان هم می‌خواهم یك فصل خوب داشته باشم و بروم كنار. فوتبال است. یك روز بازی می‌كنی و گل می‌زنی و یك روز بازی می‌كنی و نمی‌توانی گل بزنی. یك روز روی سكو می‌نشینی و یك روز روی نیمكت. من این چیزها را زیاد دیدم. نه با نیمكت نشینی ناامید می‌شوم نه با یك گل اشباع می‌شوم. باید شرایط خوبی داشته باشیم در نیم فصل اول و از سه بازی خانگی استفاده خوب كنیم.


*صحبت از خودتان شد. یحیی گل محمدی چند روزقبل گفته به مهدوی‌كیا گفتم اجازه نمی‌دهم خداحافظی كند تا چند سال دیگر.
یحیی دوست قدیمی من است و به من لطف دارد. ولی این تصمیمی است كه اول فصل گرفتم. الان هم روی تصمیمم هستم. هر اتفاقی در این فصل بیفتند، چه بهترین باشم، چه نتوانم بازی كنم، می‌روم. همیشه تصمیمم این بوده زمانی فوتبال را كنار بگذارم كه هنوز بتوانم بازی كنم. در تیم ملی هم همین كار را كردم.


*قبول داری با این توانایی می‌توانی چند سال دیگر بازی كنی؟ در مقایسه با بسیاری از بازیكنان لیگ برتر بهتر هستی.
كریم باقری هم می‌توانست چند سال بازی كند ولی رفت. ولی الان همه دارند از او یاد می‌كنند. من نمی‌خواهم طوری بروم كنار كه تمام روزهای خوب فوتبالی‌ام از یاد برود و خداحافظی‌ام از فوتبال حالتی بد داشته باشد. این چیزهایی است كه دیده‌ام، چه در سطح بین‌المللی چه در سطح داخلی.


*مثلا چه كسی؟
مثال نمی‌زنم. ولی فراوان این اتفاق افتاده در فوتبال جهان. من همیشه تصمیمی می‌گیرم كه به نفع خودم باشد. من در 32 سالگی از تیم ملی رفتم كنار. در باشگاهی هم می‌خواهم در 35 سالگی بروم كنار. من زمانی از تیم ملی رفتم كنار كه در بوندسلیگا بازی می‌كردم (می‌خندد) ولی خب وقتی دیدم تیم ملی به جام جهانی نرفته و من هم شانس حضور در جام جهانی بعدی را ندارم، كنار رفتم. من راه را برای جوانان باز كردم. همان‌طور كه همیشه اعتقاد داشتم جوانان باید بازی كنند در تیم ملی. امسال هم امیدوارم پایان خوبی باشد برای من. شاید بتوانم تا دو سه سال دیگر در باشگاه بازی كنم. ولی چطوری؟ كیفیت مهم است و این‌كه بتوانی با شرایط خوب بروی. نباید تمام خاطرات خوبی كه داشته‌ای را از بین ببری. می‌خواهم در یك شرایط خوب از فوتبال بروم.


*مهدوی‌كیا با دو گل زده گلزن‌ترین بازیكن تیم پرسپولیس است به اتفاق قاضی. در حالی كه شما در دیدارهای دوستانه هم دو سه گل زدید و از نظر پاس گل هم در لیگ برتر با سه پاس الان بهترین پاسور تیم هستی. معنی این آمار چیست؟
یك اتفاق مهمی كه در تیم ما افتاده این است كه 6-7 مهاجم خوب داریم كه می‌توانند گره هر تیمی را باز كنند. ولی این مهاجمان ما چون همه خوب هستند و توانمند، دارند چرخشی بازی می‌كنند. این وضعیت برای این‌ها مشكل درست كرده. ما نباید این همه فروارد را كنار هم داشته باشیم. یك مهاجم باید بازی كند چند مسابقه پشت سر هم تا كیفیت خودش را نشان بدهد. اعتماد به نفس پیدا كند و بداند در زمین هست و مربی به او اعتقاد دارد و اگر دو تا گل هم خراب كرد اشكال ندارد. ولی الان بازیكن می‌آید در زمین و می‌گوید این بازی نوبت من شده و باید گل بزنم. این باعث می‌شود فشار بیاید به او. دو تا مهاجم خوب روی نیمكت هستند و اگر تا دقیقه 70 گل نزند تعویض می‌شود. نداشتن تمركز و به اعتماد به نفس نرسیدن مشكل است. وگرنه این‌ها بازیكن تیم ملی هستند و سابقه دار هستند. ولی به خاطر این‌كه اطمینان خاطر ندارند از حضورشان در زمین، فشار روی آن‌ها وارد می‌شود. یك موقعیت‌هایی را از دست می‌دهند كه خودان هم باورشان نمی‌شود. همه از خودشان می‌پرسند چه اتفاقی افتاده. این‌ها زیر فشار شدید هستند. فرواردهای دیگر را ببینید. طرف از اول فصل تا آخر فصل فیكس بازی می‌كند. جا می‌افتد و هماهنگ می‌شود و اعتماد به نفس را به دست می‌آورد. اما این‌جا هر چقدر فروارد خوب داریم و همه مطرح هستند باعث شده بازی به آن‌ها نرسد زیاد و این تاثیر گذاشته.


*ولی جواب سوال ما را ندادید. شما الان در پاس گل هم موثرترین هستید.
خب ضربات ایستگاهی هم در دنیا استفاده می‌شود. تیم‌های مطرح دنیا گره بازی را با ضربه ایستگاهی باز می‌كنند. نباید همه چیز را به هم ربط داد.


*هنوز هم حرف آخرت این است كه خداحافظی می‌كنی از فوتبال در حالی كه یكی از بهترین‌های پرسپولیس هستی؟
پرسپولیس اگر نتیجه گرفته به خاطر كار گروهی بوده. همان‌طور كه در تیم ملی زود خداحافظی كردم در باشگاه هم زود خداحافظی می‌كنم و امیدوارم خداحافظی‌ام با اتفاقات خوب همراه باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


با سلام این وبلاگ جهت آشنایی بیشترشما با مهره ی سرخ آسیا حسین بادامکی و عشق تعصب من و تمام طرفداران به این بازیکن ایجاد شده است امیدوارم لذت ببرید نظرفراموش نشود با تشکرمدیر وبلاگ:محمدامین باقری
موضوعات

آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هواداران11سرخ آسیا و آدرس 11sorkheasia.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

نويسندگان



ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 165
تعداد آنلاین : 1





Top Blog
مسابقه وبلاگ برتر ماه

جاوا اسكریپت

نام شما :
ايميل شما :
نام دوست شما:
ايميل دوست شما:

Powered by 20Tools


Pichak go Up
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد لوگوهای سه گوشه
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزسایت خدماتی بیست تولز
ابزار وبلاگ نویسی
قالب وبلاگ و ابزار

سیستم خبرخوان - RSS Reader