بـــــــه وبـــــــــــــــــــــــلاگ هـــــــــــــــــــواداران 11 ســـــــــــــــــــــــرخ آســـــــــــــــــــــــــیـــــــــــــــــــــــا خـــــــــــــــــــوش آمـــــــــــــــــــدیـــــــــــــــــــــــــد همه کنایه های فردوسی پور در بازی جنجالی پرسپولیس و داماش
وبلاگ هواداران(پرسپولیس)

بی راه نیست اگر بگوییم وقتی صدا و سیما طبق سنت اخیرا باب شده تاخیر در پخش مسابقات ورزشی پس از گذشت نزدیک به 2 دقیقه از شروع بازی و پخش تبلیغات پرتعداد بازرگانی تصاویر مسابقه پرسپولیس و داماش را با صدای عادل فردوسی پور روی آنتن برد، احساس کردیم این انتخاب می تواند به جذابیت این مسابقه اضافه کند.

 

فردوسی پور هم خیلی زود به عادت دیرینه کنایه های پرتعدادش را آغاز کرد و در صحنه ای که میثاق معمارزاده پس از اشتباه مهلک و تقدیم یک موقعیت جدی گلزنی به نشانه مصدومیت نقش بر زمین شد، گفت: «معمارزاده هم با یک حرکت رحمتی وار خودش رو روی زمین می اندازه»، اشاره عادل به مصدومیت های ناگهانی دروازه بان استقلال پس از اشتباهاتش در چهارچوب دروازه آبی پوشان بود.

 

گزارشکر بازی دیشب البته وقتی محمد نصرتی تحت فشار مهاجمین حریف با سوت های هواداران از ارسال پاس رو به عقب برای معمارزاده خودداری کرد، بار دیگر دروازه بان سرخ ها را مورد انتقاد دارد: «یه جورایی هواداران پرسپولیس هم می ترسن از اینکه نصرتی توپ رو به معمارزاده بده!»

 

عادل البته از اتفاقات بازی رفت 2 تیم هم غافل نشد: «ظاهرا ایمون زاید رو حسابی از گلزنی در این مسابقه ترسوندن چون اصلا در جریان بازی نیست!»

 

نقد نگارنده البته به صحنه گل سرخپوشان مربوط می شود. عادل فردوسی پور در ماه های اخیر تفاوت های آشکاری را در رفتار و منش خود پیش گرفته که به وضوح قابل لمس است. او ظاهرا به این جمع بندی رسیده که برای محبوبیت بیشتر باید همیشه از بزرگان فوتبال ایران انتقاد کرد و ساز مخالف را در پیش گرفت.

 

در صحنه های که محمود رفیعی در یکی از معدود تصمیمات قابل دفاعش به استناد کارشناسان داوری خطا روی علی کریمی در محوطه جریمه داماش را پنالتی تشخیص داد ، فردوسی پور بارها و بارها تا پایان مسابقه با لفظ «خیلی خیلی مشکوک» سعی کرد برتری سرخپوشان را در پایان نیمه نخست مسابقه ناحق جلوه دهد.

 

او البته مصطفی دنیزلی را هم از کنایه هایش بی نصیب نگذاشت و با اشاره به چهره موقر سرمربی ترک تبار پرسپولیس گفت: «او خیلی هم علاقه دارد مطابق مد روز لباس بپوشد»

 

فردوسی پور دقایقی بعد هم گفت: «شاید تنها لیگی که دنیزلی باید در اون آیدی کارت به گردنش بندازه لیگ ایران باشه، هر چند که آیدیش رو کاملا پشت سرش آویزون کرده!»

 

گزارشگر بازی پرسپولیس و داماش البته از پنالتی واضح و آشکار مدافع داماش که با دخالت دست مانع از رسیدن توپ ارسالی محمد نوری به ایمون زاید شد به سادگی عبور کرد تا ذهنیت پیروزی ناعادلانه سرخ ها در نیمه نخست را به بیننده تلویزیونی تلقین کند.

 

نیمه دوم اما با اخراج مازیار زارع، یکی از جنجالی ترین بازی های لیگ یازدهم را رقم زد. فردوسی پور در این صحنه البته از سرخ ها حمایت کرد و گفت: «لازم نبود زارع اون گوشه زمین اینجوری تکل بزنه، البته یه جورایی به نظر می رسه که بیشتر توپ رو زد تا پای بازیکن حریف»

 

و اما گل آفساید داماشی ها در شرایطی که به وضوح قابل تشخیص بود با تصمیم تیم داوری به سود این تیم ثبت شد: « چاوشی حداقل یه نیم بدن جلوتر بود از مدافع پرسپولیس بود، یه پنالتی مشکوک و یه گل افساید کاملا واضحً»

 

دقایقی بعد اما پس از فن کشتی بازیکن داماش روی حمیدرضا علی عسگری ، محمد نصرتی دومین کارت قرمز مسابقه را هم با هنرمندی مرد شماره یک میدان «محمود رفیعی» پیش چشم خودش دید. فردوسی پور دقایقی بعد گفت: «تماشاگران پرسپولیس خاطره خوبی از 10 نفره شدن مقابل حریف در ورزشگاه آزادی دارن اما جبران نتیجه با 9 نفر سخت به نظر می رسه»

 

داماش با حمایت تیم داوری گل دوم را هم به ثمر رساند تا هواداران پرسپولیس از کوره در بروند و توهین های بی پایانشان را خطاب به رفیعی آغاز کنند: «محمود رفیعی سوت پایان مسابقه رو هم می زنه... نه انگار بازی هم تموم نشده ولی رفیعی داره زمین رو ترک می کنه، باید منتظر بمونیم و ببینیم چه اتفاقی در این مسابقه خواهد افتاد، رفیعی فکر ترافیک کنداکتور شبکه سه رو هم نکرد ، ما داریم این بازی رو همینطوری پخش می کنیم! من فکر کنم اگر بجای صدای من و ورزشگاه آزادی آهنگ پخش کنند خیلی بهتره!»

 

و پایین رفتن ایمون زاید از پله های ورزشگاه نشانه ای بود برای اثبات ناتمام ماندن این بازی جنجالی: «زاید در ایرلند و لیبی و هیچ کجای دیگه این صحنه ها رو ندیده، فقط شانس آورده که متوجه نمی شه هواداران پرسپولیس چه شعارهایی می دن!»

 

نکته قابل تامل اینکه این نخستین بار نیست بازی هایی با گزارش فردوسی پور در فوتبال ایران جنجالی می شود، بعد از بازی تاریخی سرخابی ها در دربی 9 دی ماه 79، بازی فصل گذشته پرسپولیس و استیل آذین و پرسپولیس - داماش این سئوال را از مجری محبوب و قابل احترام برنامه 90 می پرسیم که واقعا نقش شما در شکل گیری برخی حواشی فوتبال ایران چیست؟!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


با سلام این وبلاگ جهت آشنایی بیشترشما با مهره ی سرخ آسیا حسین بادامکی و عشق تعصب من و تمام طرفداران به این بازیکن ایجاد شده است امیدوارم لذت ببرید نظرفراموش نشود با تشکرمدیر وبلاگ:محمدامین باقری
موضوعات

آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هواداران11سرخ آسیا و آدرس 11sorkheasia.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

نويسندگان



ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 165
تعداد آنلاین : 1





Top Blog
مسابقه وبلاگ برتر ماه

جاوا اسكریپت

نام شما :
ايميل شما :
نام دوست شما:
ايميل دوست شما:

Powered by 20Tools


Pichak go Up
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد لوگوهای سه گوشه
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزسایت خدماتی بیست تولز
ابزار وبلاگ نویسی
قالب وبلاگ و ابزار

سیستم خبرخوان - RSS Reader