بـــــــه وبـــــــــــــــــــــــلاگ هـــــــــــــــــــواداران 11 ســـــــــــــــــــــــرخ آســـــــــــــــــــــــــیـــــــــــــــــــــــا خـــــــــــــــــــوش آمـــــــــــــــــــدیـــــــــــــــــــــــــد همه احکام عجیب و غریب انضباطی برای پرسپولیس از 1349 تا امروز
وبلاگ هواداران(پرسپولیس)

1349: محرومیت یکساله کلانی و شاهرخی
دیدار نیمه نهایی لیگ ایران در سال 1349 به جنجال کشیده شد و این بازی دومین دربی ناتمام تاریخ محسوب می شد. پرسپولیس در نیمه نهایی با استقلال روبرو شد و در همان اوایل بازی با گل حسین کلانی از حریف پیش افتاد. اما پس از گل مشکوک استقلال که بازی را در دقیقه 75 مساوی کرد، برخوردها شروع شد. درگیری لواسانی و بهزادی منجر به اخراج هر دو شد و اعتراض کلانی به داور به خاطر مصدوم شدن محراب شاهرخی، کارت قرمز برای وی را به همراه داشت. بازی نمیه کاره رها شد و فدارسیون فوتبال این بازی را 3- صفر به نفع استقلال اعلام کرد. اما عجیب ترین حکم انضباطی محرومیت یک ساله کلانی و شاهرخی بود، در حالی که داور بای اعتراف کرده بود که هیچ گونه توهینی از طرف محراب شاهرخی نشنیده است. بدین ترتیب پرسپولیس 2 بازیکن ارزشمند خود را تا یک سال از دست داد، هر چند که محرومیت این دو بازیکن پس از 9 ماه بخشیده شد.


1351: به طرز عجیبی دو بازی 3 بر صفر شد
در سال 1351 باشگاه پرسپولیس تیم فوتبال خود را حرفه ای کرد و قرار شد با بازیکنان آماتور در مسابقات داخلی شرکت کند و ستارگان این تیم در قالب تیم حرفه ای به مصاف تیم های خارجی بروند تا از این راه درآمدزایی شود. تیم آماتور پرسپولیس قرار بود روز 4 آبان در امجدیه یک بازی دوستانه با آتش نشانی انجام دهد، اما سرخپوشان برای این بازی در زمین حاضر نشدند. همین موضوع باعث شد تا فدراسیون فوتبال در حکمی عجیب و منحصر بفرد قبل از آغاز مسابقات باشگاههای تهران، دو بازی اول پرسپولیس در این مسابقات مقابل شهربانی و گارد را 3- صفر اعلام کند و پرسپولیس با دو باخت فصل را آغاز کند. در توجیه این حکم آمده بود که این رای به دلیل احترام به نظم و انضباط صادر شده است.


1363: تکرار بازی پرسپولیس به خاطر ترس و لرز
اما شاید یکی از عجیب ترین حکم های انضباطی مربوط به بازی پرسپولیس و شاهین در فصل 62 باشگاههای تهران باشد. سرخپوشان در هفته چهارم با نتیجه 5-2 تیم قدرتمند و پرستاره شاهین را در هم کوبیدند، اما هیات فوتبال تهران حکم به تکرار این بازی داد. در اطلاعیه هیات فوتبال آمده بود که جو حاکم بر ورزشگاه طوری بوده است که شاهین با ترس و لرز به میدان آمده و چون بازیکنان این تیم زیر فشار بوده اند و بازی غیر طبیعی پیش رفته است بنابراین باید بازی تجدید شود. در نهایت پرسپولیس پذیرفت که بازی با حضور تماشاگر و بدون بلیت فروشی در ورزشگاه اکباتان برگزار شود، اما هیات فوتبال این شرط را قبول نکرد و بدین ترتیب پرسپولیس از حضور در بازی تکراری که قرار بود 9 آبان انجام شود، خوداری کرد و 3- صفر بازنده شد. همچنین 40 هزار و 600 تومان نیز بابت جریمه از درآمد پرسپولیس در این فصل مسابقات کسر شد.


1389: ممنوع‌المصاحبه کردن دایی
محمود رفیعی داور بازی جنجالی پرسپولیس و داماش فصل پیش هم در بازی پرسپولیس و نفت تهران یک پنالتی اشتباه برای حریف گرفت که پس از بازی علی دایی در مصاحبه ای علیه رفیعی صحبت کرد و گفت: من به بازیکنان تیم گفته‌ام که باید فکر کنند دو بر صفر از حریف عقب هستند تا بتوانیم اینگونه جلوی این ناحقی‌ها را بگیریم. متاسفانه این داور شرایط جسمانی مناسبی هم نداشت. فکر می‌کنم اگر از من با 110 کیلو وزن و این داور تست بگیرند وضعیت من بهتر خواهد بود. نمی دانم چه اتفاقی افتاد که داور مثل آب خوردن و به اشتباه پنالتی گرفت. بلافاصله پس از مصاحبه دایی، کمیته انضباطی سرمربی پرسپولیس را ممنوع المصاحبه کرد که جریمه جدیدی در تاریخ فوتبال ایران محسوب می شد. در نهایت پس از اینکه دایی در بازی های بعدی درباره توصیه های پیشگیری از سرماخوردگی و... حرف می زد، کمیته انضباطی زیر فشار رسانه ها و افکار عمومی مجبور شد حکم خود را پس بگیرد.


1390: محرومیت شیث و نصرتی متفاوت با حکم دو بازیکن شاهین
 
بازی رفت پرسپولیس و داماش در این فصل نیز جنجالی و پرحاشیه بود. بعد از اتفاقات این بازی، کمیته انضباطی تحت فشار رسانه ها و به خصوص تلویزیون مجبور به صدور یکی از احکام سنگین انضباطی در لیگ برتر شد. بر اساس حکم کمیته انضباطی، شیث رضایی به 30 میلیون تومان جریمه و 20 ماه محرومیت محکوم شده و برای محمد نصرتی نیز 30 میلیون تومان جریمه و 10 ماه محرومیت در نظر گرفته شد. اگرچه یک ماه بعد کمیته استیناف حکم کمیته انضباطی را تعدیل کرد و شیث رضایی را 6 ماه و محمد نصرتی را 4 ماه محروم کرد، ضمن آنکه جریمه های این دو بازیکن را نیز به 10 میلیون تومان کاهش داد. صدور حکم سنگین محرومیت برای دو بازیکن پرسپولیس در حالی اتفاق افتاد که در همین فصل دو بازیکن شاهین در لیگ برتر کارهای بدتری نظیر ادرار در زمین فوتبال کردند، اما با یک حکم محرومیت چند جلسه ای قضیه خاتمه داده شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


با سلام این وبلاگ جهت آشنایی بیشترشما با مهره ی سرخ آسیا حسین بادامکی و عشق تعصب من و تمام طرفداران به این بازیکن ایجاد شده است امیدوارم لذت ببرید نظرفراموش نشود با تشکرمدیر وبلاگ:محمدامین باقری
موضوعات

آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هواداران11سرخ آسیا و آدرس 11sorkheasia.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

نويسندگان



ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 324
بازدید دیروز : 95
بازدید هفته : 419
بازدید ماه : 2004
بازدید کل : 163727
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 165
تعداد آنلاین : 1





Top Blog
مسابقه وبلاگ برتر ماه

جاوا اسكریپت

نام شما :
ايميل شما :
نام دوست شما:
ايميل دوست شما:

Powered by 20Tools


Pichak go Up
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد لوگوهای سه گوشه
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزسایت خدماتی بیست تولز
ابزار وبلاگ نویسی
قالب وبلاگ و ابزار

سیستم خبرخوان - RSS Reader